Fantastisk höst!

Nu har Arhults Playboy rest till Skåne och Eva Norrby, hon är ju 50% delägare till honom. Han ska nu utbildas och ridas in, vi valde att göra detta nu då Madeleine finns nera hon Mattias Jansson ett stenkast från Eva och Playboy så kan Madeleine och Eva arbeta tillsammans.
Playboy är en snäll och fantastiskt trevlig individ.

Jag har ytterligare en väninna som just köpt en NWR hingst i Holland, han står redan i Sverige och jag önskar henne lycka till med honom. Hon får själv avslöja vem hon är och vem hingsten är! Men spännande är det!

Jag väntar med spänning på mina nya ponnier från Wales, jag vill verkligen att dom ska komma så jag får studera dom på närmre håll. Tänk att få en Cottrell Hingst som är u. Weston Moll Flanders, detta sto vars avkommor har byggt upp flera riktigt framgångsrika stuterier.

Vi kommer att ha honom på station här nästa år för ett begränsat antal Welsh sek B ston, vi ska naturligtvis själva betäcka ett antal ston med honom.

Jag sitter och längtar efter De Paardenkrant det ska vara en så fin artikel har jag fått telefonsamtal om från Holland, jag scannar in artiklen så fort den kommer!

Jag satt nere i min sto/föl hage i går och jag kan inte sluta förundra mig över hur fantastiskt snygg Chicago har blivit, vilken pärla han kommer ju att göra succe när han är vuxen, det är precis så man vill att en modern sportponny ska vara. Skulle jag letat en blivande sportponny att utbilda då hade han varit ett hett alternativ!

Sen var det ju Rid & Sportponnyföreningens representant RSF årets föl som åkte till Årets ponny, han kom tvåa jättebra och Grattis!

Titta in på RSF hemsida och se alla fina ponnier där!  www.sportponny.org