Nu är dom här!

Ibland fylls man av total tillfredsställelse, idag kändes det så när mina två nya welsh ponnier gick av lastbilen. Först kom Cottrell Mystery, han är helt underbar vilket huvud han har och en helt fantastisk huvudansättning, jag tror aldrig jag har sett ett huvud som hans på en sek B! Mörkbrun med en stor stjärn! Mystery är mindre än både Jaguar och Waldemar som är över 133 cm resp 134 cm höga! Han kommer att piffa till många welshponnier i detta land som behöver bättre welsh huvud och få ned storleken lite! Efter kom lilla vackra Stoak Model, vilket sto, vilken hals! Till typen är hon nog ganska lik Cottrell Wild Rose, men hon är lite mer långlinjerad! Snäll och försynt.
Mystery lite orolig att han ska missa sin fru som han rest så långt med.

Med på transporten hade det varit två WM föl och en WM hingst som skulle till en uppfödare i norra Skåne. Det hade gått jättebra med att låta dessa två resa intill varandra.
Stackars ponnier dom åkte i lördags morse och har övernattat 3 ggr, först i Calais sen i Tyskland och sist i södra Sverige.

Med tanke på vad som hände sist så står även dessa två i ett eget stall, senare när betet definitivt är över ska två welsh ston till flytta in hos Mystery.

Model ska vara dräktig med Mystery vilket jag hoppas hon är, hennes vackra stoföl är sålt till Scottland.

Ja nu får jag väl slite mig och börja med dom vanliga sysslorna, mocka, köra vatten och hö! Lite bilder kommer här, fast dom är sen i somras!