Liza har fölat

I natt komm vårt sista föl och det har verkligen varit ett hingst år i år för det sista fölet var också en hingst! Brun liten stjärn och 4 vita strumpor.
Han ser helt otroligt fin ut långa långa ben lång vacker hals och naturligtvis som alla fölen haft ett "Diablo" huvud!
Vi är helnöjda med denna kille och om vi hinner ska vi betäcka om Liza med Diablo i år för hans avkommor är helt fantastiska.

Liza är ju hela 22 år gammal och jag måste säga att denna fölningen var nog hennes enklaste. Förra hingstfölet Liza fick var Lamboughini mörkbrun med 4 vita strumpor, blivande dressyr ponny i Borensberg! Nu fick hon sitt andra hingstföl och även denna 4 vita strumpor.
Jag hade ju hoppats på ett stoföl att spara men detta Diablo fölet är nu också till salu som blivande tävlingsponny!

Igår kom det ytterligare ett sto till Diablo, det är jättekul och hade jag haft ett sto som jag funderade på att betäcka då hade jag inte tvekat utan betäckt omgående, före hans föl är helt otroliga faktiskt!  Foton kommer under dagen!

Vi kommer att få hit en unghingst e. Dancer som vi ska ställa ut och han är till salu! Mörk 4 vita strumpor och bläs, han har 3 bröder som går i VM laget i körning för Sverige.  Dancer har ju i Tyskland 2 avkommor som tävlar på högsta nivå i körning så här är en chans att köpa en snygging verkligen.
Hans helsyster blev uttagen till Årets ponny WPB 2008, hon vann och blev BIR på Riks!

Bild finns på han under till salu på vår hemsida som han såg ut som föl!