Palomino hingst!

Oj vad saker och ting händer snabbt! I höstas såldes en hingst(föl) sec B på Fayre Oaks, han var välstammad och ursnygg. Han är uppfödd av en av mina goda vänner i England Birtley Stud. Jag var irriterad för jag inte hade möjlighet att bjuda på honom, jag var i Sverige!

Han såldes till ett hem som skulle visa honom. Nu fick jag av en tillfällighet höra att han var till salu - snabbt mail till Birtley stud - Jane blev förskräckt och vi bestämde oss på 10 sekunder att vi köper tillbaka honom tillsammans!

Jag är nu 50% ägare till Birtley Merlyn en ettårs hingst Palomino som ska stanna i England och showa tills det är dags att komma till Sverige och betäcka våra fuxiga ston!

Merlyn är e. Eyarth Red Pepper u. En av mina favortier Stoak Madeleine

http://www.allbreedpedigree.com/birtley+merlyn

Jag är nu över öronen över förtjust i denna lilla goding som ska bli avels hingst hos oss tids nog!



Merlyn som föl hemma på Birtley Stud!

Så fort han anländer till Birtley kommer det färska foton på honom, han har enastående rörelser!



Kicki

Vilken skönhet!!!!!!

Kram.Kicki