Nu är det nytt år och mycket har hänt!

Nu sitter jag här med en vetekudde på ryggen....Ryggskott fy vad det värker, att förflytta sig är inte det enklaste!
 
Jag njuter av de framgångar vi hade under 2020
 
 
 Nu har våra första föl rest till sina nya hem och stona är tomma in för året som just kom. Isadora är utlånad som läromästare.
 
Nu har vi några dräktiga ston inför sommaren
 
Bronheulog Shakira - Speyksbosch Diablo det fölet till hör min vän Pär Nimstedt
Arhults Hedda - Arhults Waldemar 
Arhults Royal Glimpse - Rhoson Anzac
Birtley Shimmer - Arhults Waldemar
 
Det ska bli så spännande att se dessa kombinationer då dom alla är nya!
 
Inför sommaren har jag en inlånad hingst Stougjeshoeve Esteve e. Waxwing Peru (Exp Australien) det ska bli så spännande, han vann 3 åringarnas premiering 2020 i Holland han är snäll och trevlig och det kommer att bli spännande att se vad han lämnar med våra ston, vi har redan fått förfrågningar på fölen som blir 2022, men jag hoppas att han lämnar mig något jag kan avla vidare på!
Hingst eller sto spelar ju ingen roll så länge jag har det jag söker.
 
 
Så nu väntar vi på en spännande vår/sommar.
 
Vår hemsida  arhult.se
                      hjagar.se
Det är sen 3 ben den står på Stuteriet, konsten och mina Jack Russell.
Vi håller på att bygger upp den nu från grunden så den blir enklare att se.
 
Det blir spännande att planera inför sommaren 2021, hoppas det blir en bättre sommar ur alla synvinklar än tidigare 2020. Vi var så otroligt nöjda med fölen vi fick 2020 och hoppas på lika fina föl i år. 
 
Stoak Model *2001 e. Lemonshill Hylight u. Stoak Malandra -- CrawelTenacity 
 
 
Birtley Shimmer *2002 e. Brookhouse Chuckler - Tanygroes Spun Silk - Mylncroft Spun Gold Dräktig med Arhults Waldemar 2021
 
Rhoson Hei-Di-Ho*2005 e. Steehorst Kyro - Rhoson Sipsi - Cottrell Faberge
 
Arhults Royal Glimpse *2008 e. Downland Jaguar - Cottrell Royal Glance - Rotherwood State Occasion Dräktig med Rhoson Anzac 2021
 
Hilin Miss-Jasmine *2010 e.Eyarth Tayma - Hilin Hudoles - Carwed Charmer
 
Bronheulog Shakira  *2014 e, Eyarth Figaro - Celton Sonatina -- Cottrell Ambassador dräktig med Speyksbosch Diablo 2021
 
Arhults Hedda *2016 e. Stougjeshoeve Envoy - Rhoson Hei-Di-Ho - Steehorst Kyro dräktig med Arhults Waldemar 2021
 
Arhults Royal Gala *2017 e. Mynyddgraig Neifion - Arhults Royal Glimpse - Downland Jaguar
 
Arhults Madison *2019 e. Arhults Hermes - Stoak Model - Lemonshill Hylight
 
 
 
Det kan tyckas vara många men jag fyller på underifrån, när mödrarna blir äldre tar döttrarna vid.
Jag är stolt över de olika linjer vi har fått ihop, alla handplockade. Vi har ett äldre WPB/RP sto kvar som vi ev. kan betäcka i sommar, hon är ett fantastiskt sto som hade 2 avkommor på Dressyr SM 2020, hon fick en avkomma 2020 som är såld.