Diablos story is published!

 
OMG! Nu har Horse & Hound idag avslöjat Damien Harris(Darbyshire) of Ghabar stud! Han har erkänt att han har gömt sina tillgångar så han inte skulle behöva betala mina kostnader!
 
När han insåg att han skulle förlora målet mot mig , så gav han upp och skrev under att han gick med på att betala mina kostnader, men då hade han redan gömt undan sina tillgångar, så han sa att om jag vill ha hans pengar får jag väl sätta honom i konkurs.
 
Damien stämde mig, vilket var avvisat i domstol för att Diablo inte hade ett FEI pass, När han förlorade försökte han påtala att Diablo var halt, det blev också avvisat av domstolen. Bara för att ni ska veta så var Diablo klinik besiktad innan han lämnade Sverige utan några som helst anmärkningar. Damien hade han inte veterinärbesiktad när han kom till UK.
 
Jag är så glad att jag vägrade skriva på ett papper om tysnadsplikt för detta case, nu kan jag berätta min historia och varna hela världen så han inte kan hitta nya offer och göra samma sak mot. 
 
NU ÄR NI VARNADE HA INTE AFFÄRER IHOP MED DENNA PERSON!
 
För att läsa hela reportaget gå till Horse & Hound websida.
 

OMG! I can’t believe it, Horse & Hound have today exposed Damien Harris (Darbyshire) of Ghabar Stud! He has brazenly admitted to them that he hides his assets and money to avoid paying his debts! 


When he realized he was about to lose the case against me, he gave in and formally agreed to pay all my costs and damages, but he had already hidden everything! He then took pleasure in telling me that he had no assets in his name and if I wanted my money all I could do was make him bankrupt. 


Damien’s original claim, which was rejected by the court, was about my advertisement for Diablo and his FEI status. Only when this failed did Damien try to divert the case to be about unsoundness, which was also rejected. Just to be clear, Diablo was sound and in full work when I sold him and Damien did NOT have him vetted on arrival in the UK.


I am so glad I resisted his pressure to sign a confidentiality clause, now I can tell the world what he did to me and hopefully prevent him from doing the same to more people.


YOU HAVE BEEN WARNED, DO NOT HAVE DEALINGS WITH THIS PERSON!


To read the whole story go to Horse & Hound.