Arhults Cornelius

Min fina vackra Cornelius, inte alla föl som föds som en stjärna och går genom livet som detsamma!
 
                                                         Arhults Cornelius 2010 -  2015
 
Redan från start var Cornnelius en stjärna, man såg att han var något extra, det behöll han i 5 år som blev hans korta liv!
 
Han föddes på min födelsedag och han var verkligen en present som heter duga!
 
Men hans liv blev glansfullt men för kort! Han skadade sig i hagen, gick omkull och vi trodde att det läker, men han hade ont och var halt, hältan kunde vi inte hitta, den flyttade sig och när vi sedan beslutade oss att rönga hela han, så hittade vi att ryggen var skadad i fallet!
Då Cornelius var halt även i skritten tog vi det svåra beslutet att låta honom somna in!
Så många tårar jag fällt och fortfarande fäller för denna fina hingst, många av mina drömmar gick i kras med denna olycka!
Cornelius var ju en bricka i mitt spel, en bricka som skulle ta oss ett steg fram, vi stod ju på ruta GO!
 
Hans minne kommer att bevaras hos oss och jag glädjer mig åt de framgångar vi hade tillsammans. Han blev den första WPB hingst som vann hela kvalitetsboksvisninge 2013.
 
Han vann som föl! Han var en stolthet och glädje i vår avel!
 
Ett bild collage från hans tid i livet vår älskade Cornelius, se och njut, inte många ponnyer blir som denna kille!
 
BIK 2013
BIK 2013
Som föl
Vann som föl och blev 3 i BIS
1 år
Vintern 2011-2012
 
 
Någon dag gammal!
 
Nu springer han på de evigt gröna ängarna!
 
 

 
 
 
 
Monica Grahn

Beklagar verkligen Agnetha. Jag vet hur det känns och jag lider med dig.

Svar: Tack det känns för jäkligt!
Agneta Hjortsparre