Underbart!!

Vad hösten hitintills varit fantastisk, härligt väder och gräset växer fortfarande!
 
Våra ston ser ut att vara dräktiga och magarna växer, det känns skönt!
 
Fölen ser ju inte så roliga ut längre :) pälsarna är tjocka och dom ser allmänt slöa och trötta ut, speciellt ridponnyfölen som växer och börjar se ut som barn som växer :/ Jag brukar stå och studera mina föl som mest bara försöker vila och äta nu på hösten.
En klok uppfödare som inte längre finns sa en gång til mig att han tittade på fölen när dom var 3 dygn, 3 månader och sen inte förräns dom var 3 år och det stämmer väldigt väl! Speciellt är det RP fölen som växer något så kollosalt första året. Man får sätta sig in i hur det skulle vara att växa så kollosalt mycket sitt första år, hur ont man kan ha i kroppen av växtvärk och annat!
 
En vacker dam som föddes 2011 är Arhults Cordelia hon var ett fantastisktföl rörde sig som ljuv musik och sen var ful i tre år....
Nu är hon en vacker 3,5 åring med rörelser jag inte sett sen hon var 2-3 månader, hon har varit spinkig och extremt långbent.
Nu kan jag lungt säga att hon nog är det bästa vi fött upp!!
 
 
Arhults Cordelia *2011 e. Speyksbosch Dancer u. Borghofs Corientje ue. Leuns Velds Elegant!