Hur står det till?

Nu börjar jag undra hur det står till med vårt avels Sverige???

Denna vintern har varit ganska turbulent faktiskt, men vi är på fötterna faktiskt! Att folk snackar skit om andra det vet man ju, men ibland undrar man om det finns några gränser!

Jag har bara de senaste två veckorna fått ta emot så många samtal om rent kvalificerat skitsnack - en hingstägare har blivit tvingad att skaffa veterinär intyg på sin hingst för en annan hingstägare har sagt saker om hingsten så stoägare backar????
Ska hingstägaren hamna i en situation där dom måste försvara sig!

Denna veckan var det en ny hingstägare som fick sin hingst uthängd???

Vad är det för folk som sprider dessa rykten, och det värsta är att det är oftast inte den person som dom säger som sprider rykterna som ligger bakom, vilken soppa!

En av de fall som hamnade på mitt bord verkar ha rett upp sig och den skyldige kan pekas ut skönt, jag hade hoppats att den som fick sina hingstar baktalade och som var informerad att jag hade sagt skitsnacket hade varit så modig att personen hade ringt till mig, då hade vedebörande person fått höra att jag har en stark motvilja mot skitsnack!
Vi har som regel här med 8 hingstar på station, vi talar aldrig illa om andras hingstar oavsett vad vi tycker. Vi seminera med andras hingstar, stoägarna kan välja vilken hingst dom vill så seminerar jag med den, aldrig någonsin skulle jag kränka en stoägare genom att säga att vi inte tycker deras val är bra!!!!
Hur skulle det se ut!

Istället har jag från vänner som följer debatten fått höra, att jag är en dålig hingsthållare, jag kan inte fodra mina hästar och klarar inte av att ge dom mat etc etc!!!
Tänk vi som har så otroligt många besökare här varje år!
Tänk att man aldrig slutar hitta på och leta fel.

Vi gör alla så gott det går och jag hoppas verkligen att de som finner nöje att skrika och skriva ned andra finner någon glädje i det!

Ja ja jag vet, det finns dom som aldrig ger sig, i Holland kallar dom det för The Swedish SoapOpera, jag har vant mig att det finns dom som älskar att kasta ur sig dynga på mina älskade hingstar och mala sönder öronen på folk om hur dåliga dom är ;) men det är ju min avel, och jag tycker faktiskt väldigt mycket om dom :).

För flera år sedan polisanmälde jag det hela, men nu börjar man bli så van att det är väl så folk är, dom snackar skit och missunnar andra lite glädje och framgång!
Tänk på det, om ni träffar någon som snackar skit om andra inför er - var så säker på att den personen snackar skit bakom ryggen på er sen!

Jag har sagt det tusen gånger och jag säger det igen - jag håller på med detta för det gör mig glad och jag älskar mina ponnyer - inte för att få ovänner, men med facit i hand har jag fått massor av vänner, fantastiska vänner och några några som strör salt i såren ;)

Jag får många förfrågningar om hur Waldemars fertilitet var 2010, jag kan inte svara på det då jag inte har fått in någon rapport från hingst stationen han stod på, inte heller svarar dom mig på mail eller telefon!