För mycket

Ibland blir det bara för mycket, för mycket av mycket.. Man arbetar för mycket, man kämpar för mycket, man har för mycket tro i sin egen styrka, ibland slutar det tvärt, det gjorde det för mig, jag hamnade på sjukhus med misstänkt hjärnblödning. Då var man inte så stark längre.
Jag har slitit så länge med rättegångar, förtal, hästar, heltidsjobb mm Nu har jag fått en varning jag måste trappa ned.
Så hemskt detta känns, jag måste hitta hem till många av mina ponnyer. Det första jag måste göra är att hitta ett hem till Maggie, fina snälla underbara Maggie, sen är det Golden Chance e. Arhults Hermes, en underbar åring som kommer att bli den bästa barnponny, som mild och vänlig, precis som sina bröder A Gustav och A Gold Label.
 
Sen mitt lilla sorgebarn Sandro, han som fick sitt öga utsparkat, han är vacker som en dag och han behöver hitta ett hem snarast. Så mycket roligt barn kommer ha med denna vackra ponny, som en liten saga. Han är ett beställningsjobb och jag kan inte längre spara honom, han var tänk som en framtida avelshingst med sina linjer. Men jag tror att han skulle bli en superbra körponny. Han rör sig obehindrat trots att han saknar vänster öga.  Han går nu på lösdrift med sin bästis halvblodshingsten Calle. Lilla Sandro blir ca 125 - 126 cm hög, Isabella och gudomligt fin. Kan du tänka dig att du behöver en Sandro så är han reducerad p.g.a sin skada, men han följde smidigt med den stora flocken utan problem och har förmodligen glömt att man ska ha två ögon.
 
Vi har även hans kompis Calle e. Van Vivaldi ue. Rosevelt, en otroligt vacker och rörlig halvblodsåring till salu.
 
Nedan kommer bilder.
Arhults Maggie e. A Waldemar  132 cm hög 7 år
 
Arhults Golden Chance e. Arhults Hermes blir ca 134 cm
 
Arhults Sandro min lilla sötnos  blir ca 125-126 cm
 
Carlsberg af Arhults e. Van Vivaldi  blir ca 168 cm urtrevlig och snäll
 
Vet ni någon som söker unghäst be dom kontakta mig.
 
Maila mig eller kontakta mig via Messanger
Anonym

Vad fin han är intresserad till mitt barnbarn 7år har gått på ridskola sen hon var 5år eget russ ej så skolad trädstam.Jag farmor egen gård stall har hållit på med galopp sedan 1967 håller på med travare nu. Mina döttrar har varit med i Ponny eliten för Skultorps ryttarförening Ylva Lovén svärd. Har inte så mycket pengar och tänker inte betala några fantasipriser för en ponny.Men hästkunskap har jag Högaktningsfullt Ulla Wiklund Turen i Stenstorp

Svar: Vilken ponny tänker du på?
Agneta Hjortsparre