Livet som uppfödare

Uttrycket ska man skratta eller gråta passar bra i vissa sammanhang...
 
Igår på hingst premieringen blev Downland Jaguar höjd till B prestation och så kom han in i kvalitetsboken!
Ska det ta 14-15 år? Som uppfödare arbetar man 7 dar i veckan året om, jag visste att med den stammen, dessa blodslinjer är det guld. Man följer sin magkänsla, I början försiktigt men när fölen kommer och man får kvitton på att man gör rätt! Det är med stor tillfredsställelse jag kan konstatera att jag gjort rätt val!
 
 
 
Speyksbosch Dancer hingsten som gett glans åt allt han tittat åt 😍😍😍, när jag stod där för så många år sedan och högtalarna skrek ut på Grevagården att denna hingst rekommenderas inte till avel,  jag slet i alla år för jag visste jag hade rätt, min magkänsla var rätt även denna gång. Nu många år senare har jag hämtat ut hans priser, han är A premierad  på sina avkommor! 
 
 
 
Följ din linje tro på dig själv! Jag har legat lågt, tvivlat ibland, kämpat vidare och segrat😁😁
 
Jag kan göra det igen om det behövs!
 
Igår var även Arhults Hermes på Grevagården, underbara hingst, han kommer att ingå i vårat hingst program 2017, kämpa för det ni tror på, jag har gjort det och blivit rikligt belönad!!
 Arhults Hermes e.Arhults Waldemar (Downland Jaguar) u.Rhoson Hei-Di-ho ue. Steehorst Kyro En stam full av vinnare som är unik!