Planera betäckningar!

Nu är ponnyerna omflyttade gräs gräs gräs, det gör en hästägare glad! 4 dräktiga ston går nu ensamma och väntar på sina föl! Alla stona är dräktiga med Mynyddgraig Neifion det ska bli så spännande!!
 
Nu har vi skickat ett sto till Weydown Out of The Blue e. Moelview Prince Consort( Moelview Cheiftan) u. Cottrell Little Nell uu. Cottrell Royal Glance Det ska bli så spännande Cottrell Little Nell är ju syster med vår Arhults Royal Glimpse. Han vann även 3 åriga hingstklassen på RWS show 2016, ska bli spännande!!
 
Vi har släppt 5 gallston på bete där finns redan massor av gräs 6 ha 😁😁!! Där ska dom gå tills jag beslutat mig för vem jag ska betäcka i år. Det känns tungt att betäcka ridponnyerna, kan inte bestämma mig huruvida jag ska fortsätta eller ej 😐 Det känns motigt ibland och ärligheten inom aveln är det lite si och så med tyvärr!! Jag har så svårt att finna motivationen när folk verkar kunna bete sig hur som, jag har alltid tyckt ärlighet är viktigt och att lägga personligt åt sidan, men det verkar svårt för somliga! Hellre fria än fälla!! 😀😀
 
 
Så nu ut och jobba 😃