Älskade Pauli

Det är svårt att skriva något överhuvudtaget, finns inget att säga men ändå så mycket! För 3 månader sin fick jag ta bort min fina hingst Arhults Cornelius, hans liv hade just bara börjat....... 5 år gammal, han som vann hela premieringen blev årets hingst 2013 och mina planer var så stora!!
 
Igår fick vi ta bort Pauli, det känns fullständigt overkligt, varför blir det så här?? Han skulle varit i avel 2015 då gick han omkull och slog sönder sitt knä... Operation nere på Jägersro av Palle Brink, han blev otroligt nog frisk igen! I höstas var han bättre än någon sin och gjorde sina seriebyten, piafff o passage som han inget annat gjort i hela sitt liv!
 
Vi var och filmade honom vid julhelgen på träning, 1 vecka senare står han med 40 graders feber en svår infektion i blodkärlen! febern höll i sig men gick att hävas till slut, men då upptäckte man en blodpropp! Hans bakben var så svullna, hasen som en fotboll.... den outlidliga smärtan gick inte bort och prognosen var så dålig!
 
Beslutet att ta bort honom var fruktansvärt och Madeleine miste sin bästa vän sen 13 år tillbaka! Jag miste min avelshingst!
 
Pauli köpte vi 2003 som en gänglig 1 åring! Madeleine har utbildad Pauli själv upp till svår dressyr, det går inte att förstå den sorg vi känner.
 
Själv känns det som jag hamnat i en mardröm och inte kan vakna upp, olyckorna duggar tätt nu!
 
2015 och 2016 gick förlorat för mig i avel med Pauli. Han har bara 18-19 avkommor men många tävlar i hoppning upp till MSV.
Pauli har ju inte varit i avel p.g.a att han flyttat runt med Madeleine och varit hennes ridhäst, men nu var planen att han skulle ta igen det! Synd om Svenska uppfödare som gick miste om denna stjärna!
Med Pauli gick en otrolig hingst förlorad och jag sålde min sista Pauli avkomma så jag är fullständigt bedrövad att jag inget har kvar efter honom!
 
Livet kan vara både tufft och orättvist ibland, men nu är det nya tag, försöka plocka upp sig själv och fortsätta!
 
Ni som har Pauliavkommor får gärna skicka bilder och berätta!
 
Själv födde jag upp
Arhults Chicago
Arhults La Scala
Arhults Creamy Grace (henne vill jag gärna få kontakt med igen)
Arhults DeLux
Arhults Romeo - 1åring TILL SALU, halvblodsmamma
 
 
 
 
 
Amanda Jona [SPONTAN]

Vackra bilder :)

Anonym

Så ledsamt❤️❤️❤️