Hösten

Hösten är härlig i år och det är så tur för mig, som är ensam kvar på Öland och står inför ytterligare en flytt!
 
Jag måste av många skäl dra ned på ponnyerna, dels för att kunna flytta om rätt gård dyker upp, dels för att orka, när min kropp nu säger ifrån och rygg och ben värker. Jag har också nytt jobb och har inte lika mycket tid längre som innan.
Det svåraste av allt är vilka som ska säljas, jag har ångest och tycker det hela är jättejobbigt, ingen av mina ponnyer är av sämre kvalite än de andra!
 
Jaguar ska åka till England 2016 på leasing och vi får se vad framtiden har för honom, det ska bli så spännande!
 
Waldemar stannar hos oss som avelshingst.
 
Dancer går i pension från allmän avel och förhoppningsvis ska han betäcka våra egna ston endast! Vi har ett unikt tillfälle att få köpa Shore Brooks Coco av oss, hon är ULad och dräktig med Dancer beräknad fölning i April, detta är så svårt att bestämma att sälja detta ohyggligt vackra sto, hon lämnar superavkommor och fölet i magen kommer att bli en topp ponny i hoppning!!
Coco säljs till någon som tänker behålla henne och avla på henne, hon har avkommor exporterade till Finland och Holland.
Oavsett hingst lämnar hon fantastiska avkommor! Hon är inget projekt för att rida in och sälja utan en snäll och dugligt avelssto som vi köpte som föl från Holland! Perfekt stam!
 
Jag hoppas kunna behålla hennes dotter Choklad e. Dancer men vill låna ut henne till en satsande tävlingsryttare.
 
Arhults Cordelia har haft höstvila och ska sättas igång igen, hon är till salu och ska ev åka till en tjej som ska rida henne till försäljning! Detta är en ponny för de riktigt höga klasserna i dressyr, hon har fantastiska rörelser och är en topp ponny på alla sätt, snällaste man kan tänka sig har aldrig ens gjort ett bocksprång på lina!! Den som får tävla henne kan skatta sig lycklig!
Kan tänka mig att sälja henne som hon står nu till något reducerat pris! Annars skickas hon till ryttare för försäljning och då blir priset ett annat!
 
Vill man ha en barnponny för ridning eller körning har jag en 1 års hingst, som är precis som Jaguars andra avkommor det mildaste som finns!
Arhults Maartin är en söt fux med ljus man o svans han blir B ponny och jag sparade honom till att börja med för han hade en fantastisk exteriör, han rör sig superbra och så gudomligt snäll!
Han måste säljas omgående och behöver ni en toppen ponny till er familj är Maartin rätt att satsa på!
Han är levaransklar omgående! Maartin är som alla Jaguars avkommor långsamma och är på topp när dom är runt 4-5 år!
 
Arhults Mary är ett stoföl levaransklar i December, e. Arhults Waldemar en toppen ponny som kommer att blir super i vad man än satsar på! Kommer från en prestations rik stam! Vacker! Blir nog maxad B
 
Arhults Romeo hingst föl e. EG Pauli u. Romance af Arhults ue Cairo(Cortez) detta är en kille som blir minst 160 cm, jättesnygg, rör sig toppen bra och kommer att kunna hoppa med den stam han har. Detta är ett föl som behöver åka innan jul och vi är villiga att göra en deal med någon som vill köpa eller behöver ett sällskap, denna kille blir tävlingshäst absolut! Denna hingstunge ägs av Madeleine som också säljer honom!
 
Birtley Caspar söker någon som kan utbilda honom och rida in honom över vintern! Han är welsh hingst sek B ca 129 cm hög. Hör av er om ni vet någon"!
 
Jag har även två welsh sek B hingstföl som jag kan diskutera angående, bägge sparade som hingstföl, dessa säljs endast om rätt person kommer och så jag har möjlighet att i fortsättning använda dessa! Kan också lånas ut som sällskap till någon som behöver kompisar till sina hingstföl!
 
Dessa ponnyer måste tyvärr åka och jag är intresserad av olika upplägg, men obs inget av dessa skänks bort eller någon dumpning av priser sker heller inte utan seriöst intresserade ombedes höra av sig till mig via FB eller min mail  [email protected]
 Nedan följer bilder på ponnyerna!
 
 
Stoak Model med Arhults Mary
 
 
 
Arhults Mary
 
Denna bild är från Oktober!  Arhults Maartin
 
 
Arhults Romeo
 
 
Shore Brooks Coco dräktig med Speyksbosch Dancer
 
Speyksbosch Dancer
 
Cocos avkommor
 
Arhults Charlyne u. Coco
 
Arhults Cordelia
 
Arhults Cordelia
Arhults Cordelia
 
För mer info hör av er till mig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Anonym

Hmmm...lilla Coco ser ju inte fel ut ;)

Svar: Coco är en av mina bästa RP ston :)
Agneta Hjortsparre

Elisabeth Lundgren

Var jag som skrev förut....
Ska nog inte ha fler just nu men OM jag ändrar mej så....
Fasen!!! Plats finns, men TID...