Jag ska bättra mig!!!

Här händer det grejor och jag har varit dålig på att rapportera!!! Jag lovar härmed som nyårslöfte för 2015 att vara mer informativ om vad som händer på stuteriet !!!
 
 
Jag börjar med att vi har leasat in en welsh hingst vid namn Stougjeshoeve Envoy en 3 års hingst med guldkantade föräldrar!! Han är otroligt welshig i sin utstrålning, har igentligen inget gjort utan blivit Champion i en utställning, vilket är bra för aveln!
 
Envoy är en hingst med massor av welsh karaktär och en välbenad snygg kille, han ska betäcka en del av våra welshston!
 
Hans far Cwrtycadno Cymro är en legendarisk hingst som i år kommer att finnas på Eyarth stud ett welshens Mecca!!
 
 
 
Hans mamma är en av de vackraste ston jag sett och enormt framgångsrik i Holland för sin skönhet!!
 
Stougjeshoeve Especiale e. Breeton Dai!
 
 
 
vi tror att detta kommer att passa våra Jaguar ston och även dom andra perfekt!! Vilket tillfälle.
 
Vi tar inte i detta läge emot några utomstående ston, men om det skulle fungera kan man anmäla intresse för att betäcka sitt welsponnysto sek B , så hör vi av oss snarast!

Tack till Geert Verbas i Holland för möjligheten till dessa underbara bloslinjer!