Arhults Cornelius

I söndags var vi i Ljungby och visade Cornelius för Welsh kvalitetsbok för hingstar!
 
Det var 18 hingstar som visades i de olika sektionerna! Cornelius går under sek Welsh Part Breed.
 
Det gick bra för oss, Cornelius fick 98889=42p  och blev bästa hingst av alla sektioner så vi åkte hem med famnen full av priser :)  Årets Hingst 2013 blev en Arhults hingst det hände även förra gången vi åkte till Premieringen den gången blev Waldemar årets Hingst 2009!!!!!
Vilken underbar dröm!
 
Här föds många föl och vi planerar nogrannt kombinationerna utvärderar och planerar! Den 17/4 2010 på min födelsedag föddes en undebar liten individ, jag tyckte att jag hade fått en fantastisk födelsedagspresent och nu med facit i hand var det verkligen det!!!
 
Vi är nöjda och lyckliga med våra val av ston och hingstar, för allt arbete som ligger bakom att fortsätta med de linjer man tror på även i motgång - nu känns det värt det även om kroppen värker! Till er som blir sugna på Cornelius kan jag säga att ni får vänta, han kommer inte att vara i avel 2013 utan han ska vara i avel 2014 enligt vår plan!
 
Här följer en bildserie på Cornelius i olika åldrar, han är en dröm snäll och skötsam enkel på alla sätt och vis! Han är en harmonisk individ både mentalt och exteriört det är inte ofta en ponny föds och man kan redan från första stunnd se att detta är en avelshingst och att det bara blir bättre och bättre det är Cornelius i ett nörskal!
Han är lika snäll som sin far Speyksbosch Diablo och detta är väl det närmsta fina Leuns Velds Elegant kommer en godkänd son i Sverige han är nämligen morfar till Cornelius!!!
 
Cornelius som ett par dar gammal !
 
 
Cornelius full rulle!!
 
 
Cornelius första resa som resulterade i Foalchampion, ungponnychampion och trea i BIS ringen, redan då slog han ut godkända hingstar!
 
 
Cornelius i vinterskrud som 1 åring!
 
 
1 år på sommarbete!
 
 
2 årig Cornelius!
 
 
Dessa bilder från Ljungby som ligger över denna text är tagna av Sanna Ottosson tack Sanna :) mina fingrar fungerade inte så bra :)
 
Sen vill jag tacka bästa Madeleine som har nästan tagit ut sig för att få honom i detta fina skick och Stina som hjälpte mig att lära Cornelius springa, eftersom han inte får springa med mig :) utan er hjälp hade vi inte kunnat lämna gården!
Tack till PG trailers som ställde upp med transport och snabbt rykte ut och bytte till dubbdäck när jag fick panik ångest :)

Tack Karin Olsson som alltid verkar finnas till hands och som är en bra springare i ärevarvet!
 
Speciellt tack till Stall Phem, Tord visade fram Cornelius på sitt lugna proffsiga sätt och tog fram det bästa ur honom!
 
Tack alla, jag älskar när man kan sammarbeta och hur kul var det inte att få träffa alla glada trevliga människor i Ljungby! New Forest, Connemara Ridponnyer och welsh folk, hoppas att sammarbetet kan fortsätta för  more is merrier!!!
 
Jag har sagt det förut och jag säger det igen Sammarbete gott folk sammarbete, det är det som gäller om vi ska få en stark svensk ponny!!!
 
Tack för ett trevlig arrangemang alla!
 
Jag ler fortfarande......
 
 
 
 
 
 
Theresia Ljungdahl/ Stuteri Edition`s

.....och jag ler med dig....fortfarande...vilken fin kvalitet på Welsh Part Bred det var i år!!

Pernilla

Hej
Jag försöker få fram er mailadress via er hemsida men det går inte. Jag undrar om S. Dancer kommer att verka i avel i år och priser för det?
Stort tack på förhand
Mvh Pernilla W Ödlund

Svar: Dancer finns endast till avel under Juni månad och här på station inte på skick, han kommer att finnas till avel nästa år igen!
Agneta Hjortsparre