Allmänt!

Idag kom tidingen Jord & Skog ut, dom har varit i kontakt med oss flera gånger och bett om att få göra ett reportage om vårt stuteri! Idag kom tidningen ut, har inte sett det själv utan mamma ringde och berättade! Ska bli kul att se om jag nu får tag på tidningen själv!
Jord & Skog ligger med som bilaga i Barometern.

Idag är det uppehåll med det känns faktiskt som hösten är här och beterna är ganska mycket nedbetade, det betyder att det redan går åt mycket hö till hästarna.
Jag letar mer torrt hö, så har ni det så köper jag gärna det av er!

I helgen blir det loppis, min syster dotter har dragit med oss på Loppis och jag har dykt ned i föråden och letar saker, hjälp vad mycket man samlar på sig! Pocket böcker och framförallt Kalle Anka Pocket har vi i massor, nu ska allt säljas :)
Jag har till min förskräckelse upptäckt att jag har Sköna Hem , hur många som helst från 80 talet och frammåt??? Ska jag slänga dom eller finns det någon som är intresserad av min samling, om det är det lägg ett bud!!!!

I helgen är det FO auktionen i Wales, där hade jag gärna varit, men som sagt man kan inte vara överallt för vi har fullt upp här hemma nu, allt ska vara tipp topp inför vintern!
Jag har ju inte lika många ponnyer inför den här vintern och det känns skönt faktiskt, det blir inte lika mycket jobb och inte lika mycket foder som ska köpas in.

Jag sitter och skriver språngrulla nu till alla hingstarna, det är några st faktiskt, samt att årets födda föl ska rapporteras in. Jag har fått beställa nya betäckningsrapport block till både Diablo och Waldemar jag fick aldrig tillbaka Waldemars papper så nu är dom gamla annulerade och nytt block fick köpas - ibland är saker och ting verkligen märkliga!
Men det är så har jag fått erfara, lita aldrig på vad någon säger, skriv kontrakt på varje liten detalj - annars vänds allt mot en till slut!
Det finns folk som inte klarar av att hålla en muntlig överenskommelse tyvärr, utan vänder det till sin egna fördel hela tiden och då blir det svårt att bevisa motsatsen!
Ja och för er som undrar Leuns Velds Elegant står fortfarande kvar hos oss - det är ingen som har hämtat honom! Vi har ägt halva honom i 3 år och han har totalt varit här i 7 år!!!
Elegant är 22 år nu, han är född 1989 och åldern börjar synas på honom, han får så gärna stå här men ibland tycker man ju att äger man något tillsammans så bör man ju dela på kostnaderna.

Jag hittade en film på ett av Diablos föl som föddes i år ska se om jag kan lägga ut en länk till den!! Vilken fantastisk fölunge!!!
Det var en hingsthållare som sagt till en av mina kunder att Diablo fick så fula föl :))), jag skulle gärna vilja att den som fått ett fult Diablo skickar bilder till mig, för jag har aldrig sett någon ful Diablo fölunge!
 Tänk vad folk snackar :)
Ni följer väl Arhults Stuteri på Facebook ;)

http://www.youtube.com/watch?v=vUGdFFdwCY0

Det är det andra fölet på filmen som är Diablo fölet, det första fölet vet jag inget om!