Ekollon!

Väldigt irriterande med dessa ekollon som verkar finnas i miljontal i år! Fick flytta hem mina ettåringar från betet för dom visade mer än lovligt intresse för dessa små giftiga "godsaker".
Jag vet inte hur många ekar vi har tagit ner just för hästarnas skull, men det verkar aldrig ta slut!

Jag har ytterligare ett bete som ska betas av, det är skönt i sommar att det finns massor av gräs! Jag har inte börjat avvänja mina ston och föl ännu, det känns skönt när dom fortfarande kan gå ute om nätterna, sen ska ju mitt lilla hingstföl till Holland och han är inte gammal nog ännu för det!
Han avvänjer jag någon gång i början på December, sen ska han få åka till sitt nya hem och sin nya kompis!

Felix ska åka i början på November och Cornelius åker väl då också, det ska bli skönt att inte ha några unghingstar i vinter.
Vi har på en lösdrift plats för 2 unghingstar föl eller ettåringar, hos Madeleine, ta kontakt med henne. Det är full inackordering så allt ombesörjs med verkning vaccinering etc. Fri tillgång till höensilage och sen kraftfoder dagligen!

Fleur letar jag hem åt, hon skulle passa super bra till körning med sina supergångarter, på köpet får man ju ett föl e. Speyksbosch Diablo, vilket förmodligen inte är helt fel då han, är på väg att lämna landet nu. Vi har fått förfrågningar om honom från utlandet och det blir kanske så att han reser! Jobbiga beslut men men! Ja så om det blir så finns det inte fler tillfällen att få Diablo föl!!

Speyksbosch Diablo har ju förärvt sig super, han har två BIS föl och en hel del guld föl, flera har valt at betäcka om med honom vilket är ett mycket gott betyg.
Jag ska visa lite bilder på olika föl e. Diablo!
Vi är glada att vi har två Ridponnyston dräktiga med honom! Jag har sett en underbar liten hingst 4 vita strumpor och en travsäkerhet helt otrolig, mamman är nu i år ombetäckt med Diablo. Hon var Welsh Mountain!

Här kommer bilder på Diabloföl! Se likheten med alla föl, han stämplar verkligen sina föl med en underbar ponnykaraktär och ett ljuvligt temperament!


Arhults Cornelius

Bästa föl alla raser!


Notorius uppf Fam Kenth Wassermann


 Arhults Charlie till höger!

Arhults Charlie



Be Cool e. S Diablo u. Arhults May Be uppf Pytt Hamberg


Salnecke Be Fine uppf, Chatarina Gyllenadler


Arhults Dexter


Arhults Dexter


Arhults Charlie



Arhults Ludwig


Hillstar Favo-Rit uppf Hillstar stuteri



Greta BIS föl  uppf; Sofia Kämpe



Grand Garbo uppf, Sofia Kämpe



Just My Innavation uppf, Camilla Backlund



Arhults Laura Ashley



Spyder Pigg W uppf Maria Ericsson