Planeringen fortsätter!

Vädret är helt otroligt, man kan inte tro att det är November och gräset växer!!!

Skulle behöva en ettårshingst eller ett årsföl som sällskap till min fina Cornelius, han är lugn och snäll, så ett årsföl kan gå bra! Lösdriften är nere i Torsås hos Madeleine.

Min plan är att få ned antalet ponnyer men det går mer långsamt än jag tänkt mig, det är några som ska hem till sina ägare, sen har jag bara mina kvar.

Pauli är hos Madeleine och sätts igång och Diablo är där med, han ska ut till ryttare nu och vi håller tummarna att det ska gå bra! Han börjar komma upp i kondis igen och är ute i skogen och cantrar för fullt!

Fortfarande har vi Lasse här, han vilar sig och vi hoppas att han ska bli sig själv igen och ut på tävlingsbanorna igen ;)

Sen har jag bara mina sek B hingstar och ett par seniora Ridponny hingstar!

Jag funderar så på Mystery, han är en enastående hingst och om det är någon som har ett eller två ston som skulle passa honom, kan ni få låna honom eller köpa honom om han får gå med stona på lösdrift över vintern och bete över sommaren.
Han lämnar fantastiskt fina föl, med de bästa tänkbara blodslinjer, hans mamma är ett Weston sto (Weston Moll Flanders) hon har lagt grunden till många fina stuterier bl.a Cadlan Valley och flera mer. Pappan är en Downland stammad hingst Pennwood Eldorado som lämnat mycket på Rosedale stud i Wales. Bästa tänkbara stam.
Vi har 3 stoföl här som vi sparar för framtida avel.
Han stod flera år på Stoak stud där han lämnat mycket bra avkommor, Pennwood stud hade avelsston e. Mystery likaså  A Clemetts bästa avelsston är e. Mystery.

Stoak May e. Mystery fick avelsdiplom i år på premiering!

Är det intressant maila mig Cottrell Mystery är en fantastisk fin hingst, han är medal winner i UK, har licens i både UK och här i Sverige!

Vi planerar att betäcka ett sto med honom till våren.

Vi vill att han ska gå med welsh ston sek B, han är nu 20 år i mycket bra skick!

SE hingstsidan för mer info om Mystery!