förändringens vindar!

Förändringensvindar kan det vara Berit som är på väg in över Sverige, jag hoppas det och inte en ny Gudrun som var förstörelse, iallafall för oss för Gudrun slet av taket både på stallet och på svinhuset!

Jag är nu helnöjd med mina nya, jag som inte avlar färger har alltid önskat mig en speciell färg, men trodde det var omöjligt att hitta bland welsh ponnyerna, men nu står det en i stallet, och det bästa av allt med rätt stamtavla!

Spun Silk mitt lilla söta welsh föl har två virvlar i pannan, jag blir lyrisk när jag tänker på det :) Speciella hästar!

Jag har en tid retat upp mig på både folk och fä, men speciellt på vissa saker.... Jag tror inte det är någon vidare ide att driva ett företag med inriktining avel och häst, vi som försöker  göra detta på en nivå som jag gör blir ett lätt byte för egoister och andra som inte har en tanke på att göra rätt för sig!
Undrar ibland om det har slagit dom som inte har för avsikt att betala, hur det skulle kännas att inte få sin månadslön en månad eller två??

I sommar har jag haft ett par hästar här av olika anledningar, nu när det är dags att betala fakturan för för dessa så kommer kommentarer som dom tycker det är för dyrt etc etc. Vadå för dyrt att betala för 4 månaders uppstallning, foder och utbildning då man redan har fått 50% rabatt på priset! Jäkligt irriterande!
Eller när man betäcker sitt sto och fakturan kommer och man får kommentaren, att dom inga pengar har längre???

Hur kan man beställa saker eller be någon ta hand om sin häst i utbildnings syfte och inte vara villig att betala för sig??? Hur ska vi som driver hästföretag kunna öerleva när folk inte tar villkor på allvar utan tror att vi lever av luft!
Nej det känns ibland som vi kommer längst ned på betalnings skalan!!

Några som just fick betalt är våra underbara massör och kiropraktorteam, där vi var nu ikväll och gav "Lasse" en rejäl genomkörare, super nöjda är vi efter ett trevligt möte, speciellt nöjd är Lasse efter en proffsig behandling :)))
Godnatt alla, nu ska jag sova och vara beredd på förändringens Berit imorgon :)