Vart tog våren vägen?

Nu närmar vi oss våren hoppas jag, för fy så trött jag är efter denna långa snörika vinter.

Jag har nu varit genomförkyld i mer än tre veckor och det har varit jättejobbigt med allt arbete.

Jag har ju sagt tidigare att jag kommer att dra ned på antalet ponnyer, för ensam orkar man inte med allt arbete.

Mina avelsston och hignstar är ju speciellt utvalda med superbra presationslinjer och det är jättesvårt att välja vad man ska behålla och vad som ska säljas dessvärre, helst hade jag viljat behålla alla stona, för jag tycker så mycket om dom!

Men nu har jag fått bestämma mig vad som ska stanna och vad som ska flytta - usch! Nu är det ju så att de jag beslutar mig för att sälja är inte sämre än de som ska behållas, utan jag väljer efter blodslinjer och vad som passar de hignstar jag har kvar i avel.

Så en lista på vad som kommer att säljas under året;

Turfhorst Nancy Crown - prestationsavlat guldbelönat NWR sto dräktig med Speyksbosch Diablo, det fölet kommer att bli kanon - jag är öppen för förslag där om någon vill leasa stoet för detta fölet så går det bra, kom med förslag!
Hennes föl är alla superfina och med ett underbart temperament.

Turfhorst Nietzcha - ett fantastiskt sto där jag kommer att behålla årets föl (hon fölar i maj) och sen säljs hon dräktig om man så önskar. Detta sto har också en fantastisk stam och är en 3/4 syster till hignsten Wester Aikemas Adios som tävlar i landslaget först för England och nu för Holland!

Arhults Delicious - ett tvåårs sto e. Waldemar u. Arhults Delight detta är ett otroligt snyggt sto som rör sig lätt och mycket bra, totalt cool och mycket snäll!

Här är Delicious med sin mamma Arhults Delight

Arhults Nemo  Ridponnyhingst 3 år e. Vita Nova's Hanassie u. Nancy Crown, detta är en fantastisk chans att få en Hanassie ponny av högsta prestationslinje! Samma linje exporterades i dagarna till Holland med VH Hanassie - Coelenhges Lets Be The Best, detta är en super linje!!!!

Jag säljer honom otroligt förmånligt till rätt ryttare!!! Fynd!!!





Arhults Venedig welsh B  e.Arhults Waldemar u. Turfhorst Venice, ue. Eyarth Simeon, ursnygg welsh hingst med massor av gångarter för tävling, utställning mm.


Arhults Venedig