Ponny ägare!

Nu har jag tröttnat på allt vad ponnyägare är i Sverige, är alla ponnyägare endast under 16 år och skolflickor??? Jag är något överårig och flerfaldigt ponnyägare, uppfödare etc etc.
Jag skulle flyga till Stockholm och på väg in i flyget stannade jag till och tänkte köpa mig en tidning, vad glad jag blev när jag till min förvåning upptäckte att man ger nu ut en tidning som heter PONNY MAGAZINET, lycklig över upptäckten köpte jag tidningen för att njuta av reportage, index blup och annat matnyttigt som en ponnyuppfödare vill läsa om!
Til min stora besvikelse vände sig tidningen till folk som går på ridskola..... inget fanns att läsa om stamtavlor, Blup och annat man läser om, som om man läste en tidning som vänder sig till "Hästfolk".

Jag har sedan något år tillbaka slutat prenumerera på Ridsport för dom är som alla andra, det är halvblodet som är den "riktiga" hästen, ponnyfolk är ju barn som knappt eller sällan läser!
Vuxna är ju endast en sponsor till ponnyfolket ...

Vad är det för fel med häst Sverige?? I Holland, England, Frankrike, Belgien, USA Australien yes you name it ! Där finns ponnysporten med vuxna. Ta till exempel körning, jättestort i Holland och England bl.a det är inte barn som föder upp och kör ponnyerna utan vuxna.

Det känns som jag och många med mig vikt sitt liv åt ponnyn, men till vilken nytta? Vi blir ju inte tagna på allvar utan det är ju inte helt seriöst om man ägnar sig åt utställning, eller annat med ponny!

Om vi jämnför en annan djursport, ta t.ex hunden, tänk om hundfolk blev dömda efter sin ras.... En Rottweiler är en riktig hund och har du en liten vass Jack Russel är du ju förmodligen ett barn.
Hur bemöts en hundutställare, seriös? Om jag kommer till brukshundklubben med min dvärghund som vuxen, skrattar man då?

Jag tycker Ponny Magazinet ska kalla sin tidning för nåot annat eller tycker jag att dom ska se sig om i världen, i den stora världen jobbar massor av vuxna människor med just ponnyn.

Vi jag och min man kom ned till Holland för flera år sedan för att titta på den Nationella sto premieringen, då sa min man att ja ja jag får väl gå och sätta mig och titta på alla "kvinnor" som springer runt med sina ponnyer...... suck! Men döm av hans förvåning när alla var män :), I Holland tar man seriöst på sin ponnyuppfödning, där används ponnyerna av vuxna också i lika stor utsträckning, vilket min förhoppning är att Sverige också ska göra!

Ponny Magazinet ni går miste om massor av läsare och seriösa vuxna som arbetar med ponnyer, se er omkring och utvidga er tidning, det finns utrymme för en riktig ponnytidning precis som andra länder har!

Vi ponnyfolk är också hästfolk!!