Arhults Alice

Jag är så lycklig, för min skull, för Maria och hennes familj, för Marie Larsson m. fam på Kardel stuteri som äger Köhls Aktris och för Downland Jagurs skull som är far till underbarnet Alice :).

Igår var det utställning på Axvalla travbana och Maria som äger Alice ställde ut henne där, fram på sen eftermiddagen fick vi besked här hemma att Alice fått guld, senare även Reserv Bäst i Rasen sek B. Det var 12 st anmälda sek B, flera högt värderade hingstar! Så Alice som fick åttor rakt igenom var en lysande stjärna under dagen, hon arbetade på som aldrig förr, skrittade, travade och ställde upp!
Förmodligen hade Alice bestämt sig att nu eller aldrig :)! Ni som känner Alice sen föl, ni förstår vad jag menar, det var sorg bland vänner när hon såldes, det var många gånger jag fick höra - har du sålt Alice!!!?? - ja och det var så svårt, hon var mitt första föl e. Jaguar och hon är så himla speciell. Men jag hade en otrolig tur när jag fick ett kort mail, jag vill köpa din welshponny kort och gott och lite till hmm. Så jag svarade ring mig.... Det var Maria, hon var bestämd att hon ville ha en welsh ponny att utbilda och sälja senare eller skulle hennes syster dotter få rida och tävla Alice!
Ha ha, nu är Alice på en pidestal hos Marias familj, jag tror Alice bor i eget rum inne i deras hus faktiskt!
När Marias sambo säger att Alice säljs aldrig :) Vilken tur jag hade som hittade denna familj !
Det var en tuff dag att sälja Alice jag hade länge dåligt samvete - nu är jag lycklig för det, vi har inte bara världens bästa kontakt vi har fått nya vänner i Töreboda, tack vare Alice! Grattis Maria m familj njut av framgången!

Jaguar har ju inte så många avkommor, Alice var den första sen kom Waldemar och Alexander sen blev det ett hopp då inga föl kom utan de nästa två som föddes var Arhults Fideli och Arhults Royal Glimpse som nu är två år, sen kom Arhults Filip 1 år och i år Arhults Felix!
Alice, Waldemar och Alexander är alla guldbelönade!
Jaguar har två avkommor som inte jag har fött upp det är Vera 4 årigt sto som nu är till salu, samt Jabba The Hut som är visad med 39 p.

Jaguar visar verkligen vilken fantastisk hingst han är, han lämnar ett unikt temperament till sina avkommor, sen ger han korrekta snygga föl med mycket bra gång :), jag har sagt det förut och jag säger det igen, han är en av de bästa hingstar jag har sett.
Själv avskyr Jaguar utställningar, han tycker att det är det värsta på fund man kan utsätta sin lilla ponny föl, en häst ska vara i en gräsig hage :)
Som 4 åring reds Jaguar ganska mycket, han hade en ung tjej som var här och red honom, Madeleine red honom på hans bruksprov. Jaguar blev skadad av ett sto och rids tyvärr inte mer p.g.a av sina skade bakben. Poäng raden för hans premiering är inte dålig 99876 = 39p, det visar hans ovilja att trycka ihop sig i ett ridhus med så många andra hingstar! Jaguar har en enastående trav! Han ställdes ut i Nybro samma sommar som sin premiering då fick han 8 på traven!
Han är enormt välbenad, han har vad man i UK kallar och eftersträvar "bones", han är vacker ädel och en av de mest fantastiska hingstar jag har haft kontakt med - tack än en gång Kulltorp för jag fick köpa honom :)

Jag har erbjudanden både från USA och England att sälja dit men nej nej!

I år har jag fått en del förfrågnigar på Jaguar till sina ston, vi har än tackat ja till 2 st utomstående ston, annars andvänds han endast till våra egna ston.
Därimot kan ni betäcka med hans son Arhults Waldemar som blev årets hingst 2009 med bl.a 10p på typ, inte många Svensk födda welshar sek B som har fått 10p på typ :), åk till Susanne Gustavsson och titta på Waldemar, på Lillemons stuteri Tidaholm, där fins han i sommar! Han är utställd många gånger alltid med Guld!

Arhults Alexander som nu finns på Hillstar Stuteri har börjar tävla hoppning och han har bara felfria rundor i sitt bagage!

Ja Downland Jaguar och hans avkommor ska bli så kul att följa framöver, samtliga har blivit över förväntan!

Nu kommer en bild kavalkad, men vi väntar fortfarnade på bilder från Alice utställning!


Jaguar som föl med sin mamma Downland Jade


Madeleine och Jaguar



Jaguar!


Jaguar in Action!



Waldemar när han vann på Gravagården och Blev Bästa hingst!


Arhults Waldemar


Arhults Alice med sitt Diablo föl!


Arhults Alexander i full action! Foto hillstar Stuteri


Arhults Filip!


Arhults Felix



Arhults Royal Glimpse



Arhults Fideli