Vårbestyr trots fortsatt kyla!

Vi skurar och fejar, tömmer boxar och byter väggar i stallet inför årets fölsässong! Lika bra man börjar i tid när ändå det står tomma boxar.
Det är ganska lätt att hitta på roligare uppgifter faktiskt!

Jag tog kameran idag och gick ut och försökte filma, fick en ganska gullig video på  Cottrell Mystery, Model, Venice och Glamour (Glamour är vit och dom ser inte roliga ut mot den vita snön. Typiskt vita hästar på vintern när om står inne blir dom gula och på vår och höst är dom svarta!! Inte kan man i -10 grader ge sig på att tvätta dom med den pälsen så det är bra att ha överseende med att dom är smutsiga när dom är vita!

Mystery är en av de trevligaste hingstar jag har träffat, han har inte hingstat sig alls på något sätt sen han kom hit, man är ju alltid orolig när man tar in en ny äldre hingst bland alla de andra att inte staketen ska stå emot om något händer. Men Mystery är lika glad för det han har inga planer att springa ut!

Vi väntar en hel hög med föl i år, men när jag tittar på mina tidigare fölkullar är det inte många som finns kvar här så vi har nog sålt allt.
Det ska bli spännande när det startar runt den 1 April, vi håller på att uppdatera hemsidan nu för fullt, nya bilder, ny fölsida och till salu är uppdaterad. Nu är det dags för Birtley Merlyn att täckas, han ska väl på någon mer utställning i vår, jag är väldigt glad att inte mina hagar ser ut som denna i Wales på vintern. På sommaren har dom bete så det räcker men när jag ser detta kanske man inte ska klaga på snön :)

Tyvärr gick det inte att lägga upp videon på Mystery så jag får väl fösöka göra det på ett annat sätt!



http://s77.photobucket.com/albums/j46/Rodde/Cottrell%20Mystery/?action=view&current=100_6998.flv

Se om detta fungerar!