Mina halvblodsston

Jag slutade för ett antal år sedan med min halvblodsavel och har gått över helt till att avla welsh och ridponnier, mina två sista ston Felizia och Amorina nu 24 år går kvar här på gården.
Amorina är dräktig och väntar föl med Speyksbosch Dancer i början på April.

Vi har nu gått ut med att om man ger dessa två damer ett livslångt hem tillsammans så får man det ofödda fölet! Jag kommer att låta stona ha ett livstids fodervärds kontrakt, när allt är fullföljt får man fölet. Fodervärden kommer att få stå för alla kostnader i samband med stonas resterande liv, inkl att ta bort stona när den dagen kommer. För detta får fodervärden behålla fölet.
Låter det komplicerat? Ja kanske men vill man ha två friska och okomplicerade ston som är snälla och gulliga är detta ett gyllene tillfälle att få en flott häst!
Om jag inte hittar rätt hem kommer dom att stanna här.
Anledningen till detta är att jag behöver dra ned på hästantalet av personliga själ!

Fölet blir nog svart, hingsten lämnar inte fux och stoet mörkt svettfux är e. Tamburin - Herkules(svart) så det lutar att det blir ett svart föl. Alla Dancers föl är långbenta rörliga med hoppförmåga!
Dancers rörelser är utöver det vanliga! Läs mer om honom på vår hemsida   www.ridponny.net .

Lite statestik vi hade över 800 besökare på vår hemsida igår! Det var nog rekord!

Hingstpremieringen är över i Holland och det var som vanligt 6 hingstar som gick vidare till bruksprov. Jag har inte sett full stam på dom men vill gratulera min gode vän Eric Koele till att han var uppfödare och ägare till en av dom! Grattis!

Nästa premiering är den på Grevagården och då ska vi förhoppningsvis vara där med en unghingst! Sen är det Kvalitetsboksvisningen hos Welsh i Ljungby, i år har vi ingen som vi visar. utan vi ska vara publik!

Sen har vi vår hingstvisning som vi kommer att ha den 8 maj här hemma på gården!


Amorina och Felizia!