Konstig helg!


Men underbara MIllie som är så trevlig och snäll och lugn, hon är inte jätte utvecklad men ändå väldigt fin i kroppen, hon har en underbar lång hals och mycket fina linjer. Hon fick 38p och skötte sig exemplariskt, det bådar gott inför framtiden då hon var tänkt att ställa ut nästa sässong som treåring. Hon fick 8 på typ 8 på benen och 8 på traven! Domaren tyckte hon hade lång hals :) ja just det var det vi ville ha, en lång vacker hals!

Vi köpte MIllie som föl från England och hon har verkligen levt upp till våra förväntningar.

Så vi hamnade på utställning med den vi absolut inte hade tänkt att ställa ut och det gick bra.

Wendela är nu omplåstrad och ute bland sina vänner, hon hade tur att det gick som det gick! Vi får se om hon kommer ut på utställning nästa år, det beror om jag får den lastbil jag önskar mig, då kan hon hoppa bäst hon vill ;) Annars får hon väl stanna hemma.

Något som är mycket bra på de engelska utställningarna är att domaren får aldrig veta vilken ponny han dömer eller vilket stuteri som fött upp den, kanske lite svårt här i Sverige då många domare vill ha katalogen ´dagen innan utställningen! Bra att SWF håller deltagarna hemliga, hoppas att dom är hemliga även under utställningsdagen för domaren!

Otroliga snälla fina Millie!


Millie

Jag har fått så mycket frågor om fölet jag har köpt och hon heter Hilin Miss Jasmine
Isabell och e, Eyatyh Tayma u. Hilin Hudoles ue, Carwed Charmer

Hon är en helsyster till Hilin Carnedd, Hilin Cato och Hilin Spellbound alla mycket framgångsrika.

Vi träffade ju Hilin Cato på både Royal Welsh show förra året och på Internationella Utställningen i Holland förra året, han gick samma klass som Waldemar. Både jag och Madeleine tyckte mycket om honom och det var jättekul att få erbjudande om att få köpa henne.
Jag var på jakt efter ett föl e. annan hingst som haft enorma framgångar i Wales/England, men efter att ha sett hans avkommor insåg jag det som många sagt till mig i England, att han förärver sig inte som han själv är, det är ju just det som är det viktigaste med både hingstar och ston - avkommorna ska bli bättre än föräldrarna! Han används nu ruskigt lite i England och avkommorna säljer dåligt, förmodligen kommer många på FO auktionen. Vi var runt och tittade på flera kända avelsston som Jane visste skulle säljas på FO, så kanske det blir ett sto till i år annars väntar vi på ett sto som vi fick löfte om att ev köpa nästa år ;)

Nu blev det en helsyster till avelshingsten Hilin Carnedd - den enda hingsten som har slagit den andra hingsten- Carnedd är en stark snygg hingst och jag vill ha benen styrkan i ponnyn fast jag söker det ädla vackra!

Hilin Carnedd blev Supreme Champion på Royal Welsh 2007, Hilin Cato har vunnit sin klass där flera år, Hilin Spellbound har vunnit stora klasser på flera stora utställningar som Shropshire och Midlands.



Hilin Jasmine med sin mamma till höger! Ja det är en dålig bild men den enda bilden jag har än så länge :), hon är född i Juli så hon var mycket ung när bilden togs av mig.



Hilin Cato på RWS 2007



Hilin Carnedd helbror till Jasmine


Eyarth Tayma far till ovanstående tre ponnyer, en ponny jag föll för när jag träffade honom, han var väldigt lik Jaguar både i temperament och utseende.




Hilin Cato, en hingst i min smak! Nu hoppas vi att vårt nya blivande avelssto ska förärva sig lika bra som sin mamma!
Familjen Evans på Hilin var helförtjusta i Jaguar och väldigt posetiva att detta var en supermatch!
Bilderna på Hilins ponnyer tillhör Hilin Stud och lånade av oss med tillåtelse Tack!


Igår vann Birtley Welsh Wizard på The National welsh Silver Medal championships e. Brookhouse Chuckler u- Birtley Magic Girl(Lemonshill Hylight - Stoak Madeleine)
Grattis Jane! Som tvåa på utställningen kom ett föl e. Eyarth Red Pepper Grattis igen jättekul!
Detta är förmodligen den sista Chuckler fölet, han är gammal nu och jag hälsade på honom när jag var där sist, han är en underbar hingst, en riktig welsh och snäll. vacker! Denna unga hingst är till salu och jag skulle gärna köpa honom, men jag har ju ett sto e. Chuckler som jag väntar på :)
Grattis Jane och Dennis, ni är verkligen värda all framgång!




Vi råkade ut för tråkigheter i veckan då min son blev rejält misshandlad en vanlig skolkväll på väg till bussen - det får en att tänka på hur livet skulle vara utan sina barn:(  Nu mår han lite bättre men är ihopsydd i ansiktet.

Jag har alltid sagt att jag blev medlem i Swf på grund av sin trevliga attityd till sina medlemmar och uppfödarnas fantastiska osjälviskhet och förmåga att bjuda på sig själva. Har man fött upp ridponnyer i flera år så drar man sig för att vara i en förening med massor av egon, där den stora massan tror att dom är bäst och där elakt förtal är mer en regel än ett undantag!
Då kändes det skönt att föda upp welsh där alla var gulliga, hjälpsamma och bjöd på sig själva! Men ack så fel man kan ha, till er två som gapar bäst - hoppas att ni kan njuta av era fria betäckningar som ni fick av oss och hoppas att ni får fina föl efter vår hingst.
Snacka skit om folk eller gå och slå folk medvetslösa, vilket som i mina ögon är lika illa! man skadar andra avsiktligt!

Hoppas att ni alla med eller utan elakheter finner det ni söker och att man inte skadar för många på vägen!