Slutet nära!

Nu närmar vi oss årets slut, och även i år ska jag gnälla över att debatten är så dålig mot fytverkerier. Vi har alltid en beredskap här på nyårsnatten. Våra hästar är vettskrämda och ungstona som går ute springer runt hysteriskt och vi är livrädda att dom ska gå igenom staketet. Stona blir så hysteriska så dom måste in i stall.

Ja nu är den Sibiriska kylan tillbaka, så nu när jag går ut är man rustad med varmluftspistol och skidkläder, fast jag lever i mina fula termobyxor på vintern, man kan inte arbeta om man inte är supervarmt klädd. Min uppgift är ju att arbeta mest utomhus med hö och halm så varmt klädd är en fördel.

Min syster satt och berättade om gym på jul, och då tänkte jag att det hade varit skoj, men å andra sidan öser jag ungefär en rundbal höensilge varje dag så det är ju 400-500kg, sen kör jag runt det i skottkärra så gym är nog överflödigt kanske :)

Jag har scannat in lite bilder från Holländska Welsh Magazinet, först är det en syster till Speyksbosch Diablo har fått sport predikat, hennes namn är Speyksbosch Diva och hon hoppar som en gud! Tänk Speyksbosch Datsja diplomsto hon har 3 avkommor i Holland bägge hingstarna var av så hög kvalite att dom gick till Bruksprov, Diablo fullföljde och hans bror Davici avbröt sitt prov och är nu såld till sporten.

Datsja har även en avkomma i Finland och en hos oss.




Sen lite ilder från Welsh Magazinet från Internationella Welsh utställningen i Holland, på bild visas domarna, och d olika klass vinnarna, sedemera vann ju Cobben med med Malin i sadeln och tvåa totalt kom Diablo.





Bilden längt ned till väntster är Diablo och Elin, på den nedre sidan uppe till höger är Malin och stuteri Twins fina cob sto som vann. Fortfarande är det helt otroligt att två Svenska ekipage var med och dom vann av hela 57 starter vann vi!!!!

Till er som letar föl e. Speyksbosch Dancer har jag ett par stoägare bl.a finns ett hingstföl mycket snyggt på Öland och uppe i Högsby finns ett väldigt fint Stoföl till salu! Dom blir ju ett år nu efter nyår!
Det finns en blivande treåring som varit Nationell fölchampion till salu i mina krokar, hon säljs p.g.a ändrade förhållnde och blir D ponny, snäll som en liten hund vacker som en dag och hon rör sig helt oroligt. Detta är ett enormt framtidslöfte
Kontakta mig för info.

Uppe på Rånäs Stall har jag fått rapport att Macho gör framsteg och han ä otroligt lättlärd och sammarbetsvillig.
Det är så kul och vi ser med spänning fram emot nya rapporter. May Be väntar fortfarande på att resa upp, hon är dräktig och vi hade hoppats att vi hade hittat en liten lastbil hon kunde åka i upp. Finns det någon i våra krokar som ska resa till Stockholms trakten förbi oss med liten lastbil hör av er då!

Om jag inte hinner skriva mer innan nyår så önskar jag ett Gott Nytt År och jag hoppas verkligen att det går superbra för er alla, vi syns ute på alla roliga tillställningar under året, träningar, tävlingar, och utställningar och förhoppningsvis konferanser:)